Keresés

Üzenőfal

Utolsó üzenet: 1 hét, 1 nap .
  • guest_6317: Volt FSV-sek jelentkezzetek! betanna@gmail.com Mindenkit szeretettel várok. Van Messenger felületünk is: FSV Kollégák néven
  • guest_6317: Köszönöm a volt FSV dolgozók találkozójáról a hírek, események fülön feltett elképzelést és kérést. Köszönöm, ha a szervezéssel kapcsolatban régi kollégáim segítenek, megadják saját elérhetőségüket, vagy akéár azookét, akikkel kapcsolatban vannak. Akik eddig csatlakoztak, nagy örömmel vették a kezdeményezésünket. Már 200 kolléga neve, többnek e-mail cím
  • Bakospek: Dunavarsányban üzemképes 400 nem-es sütőüzem családi házzal eladó. Érd: 06703302737
  • gyurcsi30: Fagyasztott pékáruk fóleg a leveles termékek fejlesztésében is nagy tapasztalattal rendelkezem.Keressenek bátran.+36306531320
  • gyurcsi30: Pékségeknek új tsvájci ill. ausztriai termékeket mutatnék a hejszinen telepiteném is teljes technológiával és folyamatos támogatással.+3630653120 gyurcsi30@freemail.hu
  • guest_2925: Kézműves édesipari műhely, bérgyártást vállal. 06-20 582 0128
  • guest_8050: Van valami betoltendő muka lehetöség
  • guest_5858: kösz csabap gépkönyv ügyben
  • Pataki Zoltan: Nemetorszagba pekmestelevelerl rendelkezö munkavallalot keresünk, teljes munkaidös nemet bejelentessel. jelentkezni a patakizoltan70@gmail.com e-mail cimre
  • csabap: Sütőipari gépek-dinasztia kiadó.Itt nézd meg!
  • csabap: Sütőipari gépek- dinasztia kiadó. Itt nézd meg!
  • guest_2081: gépkönyvet keresek rotációs kiflisodróhoz!
  • HORVATH A: Végleges csótányirtás garanciával, egyetlen színtelen, szagtalan kezeléssel, 14 sütőipari üzem referenciájával. Nem igaz, hogy nem kiirtható! Van megoldásunk. Komplett HACCP/IFS dokumentációval, hazai KFT. További infó: csotanykommando.hu, 70/666-44-77.
  • Kovács Zsolt: Egy bizonyos kenyérféleség üzemi előállítását célzó technológia leírás magyarról németre való precíz fordítását vállalja valaki? zsoltkovacs113@gmail.com
  • f_n_adrienn_whc: Kedves Tagok! Gyártástechnológus és telepvezető helyettes pozícióba keresek kollégát sütőipari ügyfelemhez. Részletek végett elérhetőség: +36306982464; franknagy.adrienn@whc.hu. A munkakörökről: http://goo.gl/oc7nqo és http://goo.gl/F4DLso oldalakon.
  • guest_5799: hali
  • Mattom: Cukrászati gyártó, minőségi, házi jellegű, kimért egyedi termékekkel viszonteladókat keres. Elsősorban Jász Nagykun Szolnok Megyéből. Érd: 06309925119
  • guest_7962: Nagy Zsuzsannak : Fel tettem
  • Nagy Zsuzsánna: Remek válasz az Index cikkére. Ezt kitehetnéd András a Facebookra is.
  • guest_9180: Pékségeknek segitek új termékek pl. burek előállitásában, pékek betanitásában, gyártmánylapok, anyagszükséglet elkészitésében, valamint nyomonkövetés, raktárkészlet lekisérésésére szükséges táblázatok kidolgozása. Új tehnológiák bevezetése. Elérhetőségem esterpetrovic@gmail.com vagy +381 63 8574535
  • guest_9180: Pékségekben uj termékek mint pl a burek megtanitom a tehnologiai folyamatot ,a termék elkészitését, anyagszükségletet,gyártmánylapot,a nyomonkövetéshez szükséges adatok renszerezését, raktárkövetést, uj termékek betanitását, folyamatos tehnol
  • guest_2709: Adel nevű felhasználónak: a felülírt címre nem lehetett küldeni. Itt az én elérhetőségem: chubby80@upcmail.hu várom válaszát deutsche backer
  • guest_3222: karlbeer@karlbeer.kom kérem hivjon a munkával kapcsoladban 0630 4150062
  • guest_3222: BESZÁLLITANÁNK 1 T ZÁRT DOBOZOS JÁRMÜVEL SANJUAN KFT .0630 4150062
  • guest_7593: Jelenlegi is működő kisüzemi pékség részére keresek olyan beszállítót, aki az alapanyagok beszállítása mellett a technológiák kialakításában is segítséget tud nyújtani. A tsandard termékek mellett egy prémium termékcsalád bevezetése is cél. Kapcsolatfelvétel: karlbeer@karlbeer.com Üdvözlettel, Karl Ákos
  • Adel_euJOBS: Németországba keresünk szakmai tapasztalattal rendelkező pékeket és cukrászokat. További kérdésekkel kérlek forduljanak hozzám az adel.orosz@eujobs.hu e-mail címen. Üdvözlettel: Orosz Adél
  • átlagvásÃ: Szombathely, Szűrcsapó u. 23. Zalaco üzlet 24-én karácsonykor 11:20-kor. Értem én, hogy nagyon kevés bérért vannak alkalmazva az eladók, és nem érdekeltek az értékesítésben, mert azt a kevés pénzt így is-úgy is hazaviszik ha végigbeszélgetik a napot akkor is, de a Zalaco megengedheti azt magának, hogy az eladó kinevesse gúnyosan a vevőt, aki beiglit akar venni (urambocs
  • guest_2627: Üdvözlöm! A guest 9222 kérdése csabap nevű felhasználótól. Békés megye
  • guest_9222: Helyileg hol?
  • guest_2627: Élelmiszertechnológus végzettségű, sütőüzemi tapasztalatú. Pályázati tanácsadással foglalkoztam. Képesítés: sütő szak, bérügyintéző. Tevékenység: pékség, biztosítás. Várom érdeklődését!



Galéria

Szaklap

Adózás 2018-ban
2017. December 03. Vasárnap, 11:13

altA Magyar Közlöny 2017/192 számában olvasható az adózás rendjéről szóló a 2017. évi CL. törvény, valamint az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény. A Magyar Közlöny 2017/193 számában olvasható az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény. Mindhárom törvényt az Országgyűlés a 2017. november 14-i ülésnapján fogadta el. A jogszabályok- a meghatározott kivételek mellett- 2018. január 1-jén lépnek hatályba és egyben hatályát veszti a többször módosított, az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény.  Ezzel két új jogszabály váltja fel az adózás rendjéről szóló törvényt, valamint az adó végrehajtási szabályok is önálló törvényben kapnak helyet.

2016. június 25-én Megjelent a 2017 évi adóváltozásokról szóló törvény cím alatt tájékoztattuk látogatóinkat az egyes adótörvények és más kapcsolódó törvények, valamint a Nemzeti Adó- és Vámhivatalról szóló 2010. évi CXXII. törvény módosításáról szóló 2016. évi LXVI. törvényről.

2018 január elsején lép hatályba az általános közigazgatási rendtartási törvény és ezzel hatályát veszti a közigazgatási hatósági eljárási törvény, amely az adóigazgatási eljárásban az általános eljárási szabályokat tartalmazta. Az új közigazgatási rendtartásról szóló törvény azonban nem terjed ki az adóigazgatási eljárásra.

A három törvény 2018. január 1-től átalakítja az adózás rendjét. Az új adóigazgatási rendtartástól gyorsabb NAV-ellenőrzések és adóeljárások várhatók. A NAV szolgáltató hatósággá válik, amelynek hozadéka az önkéntes jogkövetés elősegítése, adminisztráció-csökkentés, és átlátható, érthető szabályozás. A végrehajtási eljárásokat újraszabályozó törvény alapján a NAV lesz az általános végrehajtási hatóság.

Az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény az általános eljárások szabályait rögzíti rövid és áttekinthető formában; ezek a szabályok eddig a közigazgatási eljárásról szóló törvényben szerepeltek, ezentúl az új jogszabály kizárólag az adóeljárásokra vonatkozik. Az új Art. az adóztatást biztosító adóigazgatási szabályok, részletszabályok összessége. A két törvény mellérendelt szerepben van, nincs közöttük párhuzamosság. Ezzel együtt a koncepció, az eljárások felépítése, az adózói és adóhatósági jogok és kötelezettségek rendszere lényegében változatlan marad.

Két ellenőrzési fajta lesz, a jogkövetési vizsgálat (amelynek során a revizorok tájékozódnak) és az adóellenőrzés. Ezen túl megszűnik a fokozott adóhatósági felügyelet, és legfeljebb 365 napig tarthat egy adóellenőrzés.

Változik a jogorvoslat rendszere: bevezetik például a bizonyítékok benyújtásának kényszerét az alapeljárásban, vagyis a feleknek (sem a NAV- nak, sem ügyfelének) nem lesz módja taktikázni a rendelkezésre álló információval. A változástól az eljárások rövidülését várja a nemzetgazdasági tárca. Az új szabályozás érdemben növeli a másodfokú adóhatóság mozgásterét, így kevesebb eljárást „dobnak vissza” majd első fokra, ami szintén az ügymenet gyorsítását jelenti. Megszűnik minden ellenőrzési határidő- nyugvási ok, így nem szünetel az ellenőrzési határidő például a kapcsolódó vizsgálat és a külföldi megkeresés időtartama alatt. Az ellenőrzési határidő meghosszabbíthatja indokolt esetben az ellenőrzést végző adóhatóság vezetője 90 nappal, a felettes szerv 90 nappal, valamint a NAV vezetője, illetve önkormányzati adóhatóság esetén a nemzetgazdasági miniszter 90 nappal. A meghosszabbított ellenőrzés határidő sem haladhatja meg a 365 napot.

Jelenleg rendkívüli jogorvoslati lehetőségként bármely adóügyben benyújtható felügyeleti intézkedés iránti kérelem az adóhatósághoz az elévülési időn belül bármikor, ugyanazon ügyben akár többször is. Annak érdekében, hogy az eljárások mielőbb lezáruljanak, szűkül a felügyeleti intézkedés iránti kérelmek benyújtási lehetősége mind tárgyában, mind idejében. Felügyeleti intézkedés iránti kérelem ugyanazon határozat, illetve végzés ellen csak egy alkalommal, a döntés jogerőre emelkedésétől számított egy éven belül nyújtható be.

 Jelenleg csak a törvényben nevesített adóügyekben van lehetőség az elektronikus ügyintézésre; ezen túl teljes körű lesz az elektronikus ügyintézés. Az eseti meghatalmazások tekintetében – néhány kötelező szakmai képviselettel járó ügy kivételével – kikerülnek a törvényből a képviselővel szemben támasztott szakmai követelmények, megkönnyítendő az adózók számára a képviselő útján történő eljárást. Az állandó meghatalmazással eljáróknál továbbra is meghatározza a törvény a képviseletre jogosultak körét.

A feltételes adóbírság fontos új intézmény lesz: ekkor az elmarasztaló döntés elleni fellebbezés elmaradása esetén a bírság felét elengedi a NAV. A NAV új szolgáltatásaként bevezetik a kezdő vállalkozások támogatását, ami 6 hónapos, önkéntes részvételen alapuló mentorálást jelent. A szerződő partnerekről történő tájékozódási lehetőség biztosítása érdekében az egyéni vállalkozók adózással összefüggő adatait is nyilvánosságra hozza az adóhatóság, a cégek vonatkozásában már régóta működő beszámoló-közzétételi kötelezettséghez hasonlóan. Új szolgáltatásként a NAV a bejelentéshez/változásbejelentéshez online felületet biztosít az adózóknak a kötelezettségteljesítés megkönnyítése érdekében. Ezen túl a NAV közzéteszi honlapján a megbízható adózók nevét és adószámát.

 A lakosságot érintő könnyítés az automatikusan járó pótlékmentes részletfizetés összeghatárának több mint a duplájára emelése, így a magánszemélyeknek, egyéni vállalkozóknak 2018-tól már félmillió forintos tartozásig járna évente egyszer a 12 havi pótlékmentes részletfizetési kedvezmény.

A végrehajtási eljárásokat újraszabályozó törvény nyomán a terület kikerül az Art. hatálya alól, áttekinthetőbb, életszerűbb lesz, és 2018-tól a NAV lesz az általános végrehajtási hatóság. Vagyis az állami adóhatóság hajtja majd be az általa nyilvántartott adó- és vámtartozásokat, a különböző ágazati törvények által rá delegált - adók módjára behajtandó - köztartozásokat, valamint az általános közigazgatási rendtartásról szóló törvény alapján az egyéb köztartozásokat. A törvény a végrehajtási eljárást olyan többletfeladatnak tekinti, amit az adósok mulasztásukkal idéznek elő, ezért kimondja, hogy a végrehajtással kapcsolatban felmerült költségek az adóst terhelik. A költségek részletes szabályozásáról miniszteri rendelet szól majd, de a törvény tartalmazza a költségminimum meghatározását és annak összegét: ez ingóság és ingatlan lefoglalása esetén 5000 forint.

Az új szabályozás megtartja a korábbi adózás rendjéről szóló törvény kiegyenlítési sorrendre vonatkozó rendelkezéseit. Kiegészítésként építi be a Közösséget megillető hagyományos saját forrásból fennálló követeléseket. Ugyanígy a korábbi adózás rendjéről szóló törvény rendelkezéseinek megtartásával szabályozza a javaslat a visszatartási jog gyakorlása során követendő kiegyenlítési sorrendet is.  A szabályozás a végrehajtás felfüggesztését három módon teszi lehetővé:

·         hivatalból,

·          a felettes szerv rendelkezésére,

·         kérelemre.

Ez alapján továbbra sincs mód a végrehajtás felfüggesztését azon az alapon kérelmezni, hogy a határozat (végzés) megváltoztatása, megsemmisítése várható. Szabályozásra került a végrehajtás méltányolható okra tekintettel történő felfüggesztése.

A törvény a korábbi szabályozás egyes elemeinek megtartása mellett újraszabályozza a végrehajtási eljárás szünetelésének eseteit. Újdonság, hogy kizárólag a tartozás esedékességét követően 8 napon belül benyújtott fizetési kedvezményi kérelemre szünetel a végrehajtás. A módosítástól az önkéntes teljesítési kedv élénkülését várja a törvényalkotó.

Az új szabályozás régi hiányosságot pótolva szabályozza a végrehajtás megszüntetésének eseteit: fontos változás, hogy meg kell szüntetni a végrehajtást az adós halála esetén.

Az új törvény a korábbi szabályokkal egyezően tartalmazza a végrehajtási eljárás során kiszabható mulasztási bírságra vonatkozó szabályokat. Új elemként vezeti be az adósnak nem minősülő személy bírságolásának lehetőségét, mert gyakran előfordul, hogy a végrehajtást nem maga az adós, hanem valamely hozzátartozója akadályozza

A törvény változatlan formában tartalmazza az adóhatósági egyezség szabályrendszerét.

Az időhúzásra szolgáló, nem valós jogsérelmet orvosoltatni kívánó kifogások benyújtásának megszüntetése érdekében újraszabályozták a végrehajtási kifogás halasztó hatályát.

A törvényszéki végrehajtók feladatainak 2019. január 1. napjával a NAV-hoz történő átkerülésével kapcsolatosan a törvény meghatározza az e feladatok ellátásához kapcsolódó végrehajtható okiratok körét.

Az adózás rendjéről szóló 191 oldalas 2017évi CL törvény az eddigi gyakorlattól eltérően a laikus szereplők számára is érthető módon írja le az adózással kapcsolatos jogkövetési szabályokat.

ELSŐ RÉSZ: ALAPVETŐ RENDELKEZÉSEK

I. FEJEZET: ALAPELVEK

II. FEJEZET: A TÖRVÉNY HATÁLYA

III. FEJEZET: ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

IV. FEJEZET: AZ ADÓKÖTELEZETTSÉGEK ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

 

MÁSODIK RÉSZ: AZ ADÓKÖTELEZETTSÉGEK RÉSZLETSZABÁLYAI

V. FEJEZET: A BEJELENTKEZÉS ÉS A BEJELENTÉS SZABÁLYAI

VI. FEJEZET : ADÓMEGÁLLAPÍTÁS

VII. FEJEZET: A BEVALLÁS SZABÁLYAI

VIII. FEJEZET: AZ ADÓFIZETÉS ÉS ADÓELŐLEG FIZETÉS SZABÁLYAI

IX. FEJEZET: A BIZONYLAT KIÁLLÍTÁS ÉS A NYILVÁNTARTÁS SZABÁLYAI

 X. FEJEZET: AZ ADATSZOLGÁLTATÁS SZABÁLYAI

XI. FEJEZET: AZ ELEKTRONIKUS KÖZÚTI ÁRUFORGALOM ELLENŐRZŐ RENDSZERHEZ KAPCSOLÓDÓ KÖTELEZETTSÉGEK

XII. FEJEZET: PÉNZFORGALMI SZÁMLANYITÁSI KÖTELEZETTSÉG SZABÁLYAI

XIII. FEJEZET: TÁVOLRÓL IS NYÚJTHATÓ SZOLGÁLTATÁSOKAT NYÚJTÓ ADÓZÓKRA VONATKOZÓ KÜLÖNÖS SZABÁLYOK

HARMADIK RÉSZ: ADATNYILVÁNTARTÁS, HATÓSÁGI BIZONYÍTVÁNY, ADÓTITOK, ADÓHATÓSÁGI ADATSZOLGÁLTATÁS

NEGYEDIK RÉSZ: EGYES ADÓIGAZGATÁSI ELJÁRÁSOK SZABÁLYAI

XIV. FEJEZET: KOCKÁZATELEMZÉSI ELJÁRÁS

XV. FEJEZET: HATÓSÁGI ADÓMEGÁLLAPÍTÁS BEJELENTÉS, BEVALLÁS ALAPJÁN

XVI. FEJEZET: UTÓLAGOS ADÓMEGÁLLAPÍTÁS

XVII. FEJEZET: AZ ADÓ SORON KÍVÜLI MEGÁLLAPÍTÁSA

XVIII. FEJEZET: AZ ADÓZÓ MINŐSÍTÉSI ELJÁRÁSA

XIX. FEJEZET: ÁLLAMI GARANCIA BEVÁLTÁSÁHOZ KAPCSOLÓDÓ ELJÁRÁS

XX. FEJEZET: FELTÉTELES ADÓMEGÁLLAPÍTÁS

XXI. FEJEZET: A SZOKÁSOS PIACI ÁR MEGÁLLAPÍTÁSA

XXII. FEJEZET: A HOZZÁADOTTÉRTÉKADÓ-VISSZATÉRÍTTETÉSI KÉRELEMMEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁS

XXIII. FEJEZET: A KÖZÖSSÉG MÁS TAGÁLLAMÁBAN, ILLETVE HARMADIK ÁLLAMBAN LETELEPEDETT ADÓALANY ÁLTALÁNOS FORGALMIADÓ-VISSZATÉRÍTTETÉSI JOGÁNAK MAGYARORSZÁGON TÖRTÉNŐ  ÉRVÉNYESÍTÉSÉVEL KAPCSOLATOS ELJÁRÁS EGYES KÉRDÉSEIRŐL

XXIV. FEJEZET: KÜLÖNÖS ELJÁRÁSOK

XXV. FEJEZET: FIZETÉSI KEDVEZMÉNYEK

XXVI. FEJEZET: ELÉVÜLÉS

ÖTÖDIK RÉSZ: JOGKÖVETKEZMÉNYEK

XXVII. FEJEZET: KÉSEDELMI PÓTLÉK

XXVIII. FEJEZET : ÖNELLENŐRZÉSI PÓTLÉK

XXIX. FEJEZET: ADÓBÍRSÁG

XXX. FEJEZET: MULASZTÁSI BÍRSÁG

XXXI. FEJEZET: INTÉZKEDÉSEK

XXXII. FEJEZET: JOGKÖVETKEZMÉNYEK ALÓLI MENTESÜLÉS

HATODIK RÉSZ: ADÓTANÁCSADÓI, ADÓSZAKÉRTŐI ÉS OKLEVELES ADÓSZAKÉRTŐI TEVÉKENYSÉG BEJELENTÉSE, NYILVÁNTARTÁSBA VÉTEL ÉS SZAKMAI TOVÁBBKÉPZÉS

HETEDIK RÉSZ: AZ ÁLLAMI ADÓ- ÉS VÁMHATÓSÁG ÁLTAL NYÚJTOTT SZOLGÁLTATÁSOK

NYOLCADIK RÉSZ: ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

 XXXIII. FEJEZET: FELHATALMAZÓ RENDELKEZÉSEK

XXXIV. FEJEZET: HATÁLYBALÉPÉS

XXXV. FEJEZET: ÁTMENETI RENDELKEZÉSEK

A könnyebb tájékozódás érdekében a törvény tartalmának jegyzékét mellékeljük.

Az adóigazgatási rendtartásról szóló 71 oldalas 2017. évi CLI. törvény az adóigazgatási rendtartásról szintén az eddigi gyakorlattól eltérően a laikus szereplők számára is érthető módon írja le az adózással kapcsolatos jogkövetési szabályokat.

I. FEJEZET: ALAPELVEK ÉS  A TÖRVÉNY HATÁLYA

1. Alapelvek

2.. A törvény hatálya

II. FEJEZET: AZ ADÓZÓ ÉS AZ ADÓHATÓSÁGOK, AZ ADÓZÓ KÉPVISELETE

3. Az adózó

4. Képviselet

5. Az adóhatóságok

III. FEJEZET: ELJÁRÁSI KÖTELEZETTSÉG, HATÁSKÖR ÉS ILLETÉKESSÉG VIZSGÁLATA

6. Eljárási kötelezettség

7. Hatáskör és illetékesség vizsgálata

IV. FEJEZET: AZ ADÓIGAZGATÁSI ELJÁRÁS ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI

8. Az adóigazgatási eljárás megindítása

9. Nyelvhasználat

10. Kizárás

11. Megkeresés

12. A kapcsolattartás általános szabályai

13. Adatok zárt kezelése

14. A kiskorú, a cselekvőképtelen és a cselekvőképességében részlegesen korlátozott nagykorú, valamint a fogyatékossággal élő személy eljárási védelme

15. A támogató

16. Betekintés az eljárás irataiba

17. A kérelem

18. Hiánypótlás

19. A kérelem visszautasítása

20. Az eljárás megszüntetése

21. Ügyintézési határidő

22. Igazolási kérelem

23. Idézés

24. Értesítés eljárási cselekményről

25. A tényállás tisztázása

26. Nyilatkozattétel

27. Irat

28. Tanú

29. Szemle

30. Szakértő

31. Tolmács

32. Tárgyalás

33. Az eljárás akadályozásának következményei

34. Az eljárási cselekmények rögzítése

35. Az adóhatóság döntései

36. A döntés közlése

37. Biztosítási intézkedés, ideiglenes biztosítási intézkedés

V. FEJEZET: ELLENŐRZÉS

38. Általános szabályok

39. Az ellenőrzés fajtái

40. Határidők az ellenőrzési eljárásban

41. Az ellenőrzés megindítása

42. Az adózó jogai és kötelezettségei az ellenőrzési eljárásban

43. Az ellenőrzés különös szabályai

44. Az ellenőrzés befejezése

VI. FEJEZET: JOGORVOSLAT

45. Jogorvoslathoz való jog, jogorvoslati eljárások

46. A döntés módosítása vagy visszavonása

47. Fellebbezés

48. Felügyeleti intézkedés

49. Új eljárásra utasítás

50. Közigazgatási per

51. Ügyészi felhívás és fellépés

52. Semmisség

VII. FEJEZET: ELJÁRÁSI KÖLTSÉG

53. Az eljárási költség viselése, költségmentesség

VIII. FEJEZET: ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

54. Felhatalmazó rendelkezések

55. Hatálybalépés

56. Átmeneti rendelkezések

57. Az Európai Unió jogának való megfelelés

58. A törvény hivatalos rövid megjelölése

A könnyebb tájékozódás érdekében a törvény tartalmának jegyzékét mellékeljük.

Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 91 oldalas 2017. évi CLIII. törvény fejezetei az alábbiak:

I. FEJEZET: A TÖRVÉNY HATÁLYA ÉS AZ ALAPELVEK

II. FEJEZET: ÉRTELMEZŐ RENDELKEZÉSEK

III. FEJEZET: ÁLTALÁNOS VÉGREHAJTÁSI SZABÁLYOK

 IV. FEJEZET:A VÉGREHAJTÁS MEGINDÍTÁSA

V. FEJEZET: A VÉGREHAJTÁS FOGANATOSÍTÁSÁNAK KÖZÖS SZABÁLYAI

VI. FEJEZET: JÖVEDELEMLETILTÁS ÉS PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYNÉL KEZELT ÖSSZEGEKRE VEZETETT VÉGREHAJTÁS

VII. FEJEZET: INGÓFOGLALÁS

VIII. FEJEZET: INGATLANFOGLALÁS

IX. FEJEZET: A VÉGREHAJTÁS SORÁN LEFOGLALT VAGYONTÁRGYAK ÉRTÉKESÍTÉSE

X. FEJEZET: A BIZTOSÍTÁSI ÉS IDEIGLENES BIZTOSÍTÁSI INTÉZKEDÉS KERETÉBEN FOGANATOSÍTOTT VÉGREHAJTÁSI CSELEKMÉNYEK SZABÁLYAI

XI. FEJEZET: HELYTÁLLÁSI KÖTELEZETTSÉG A TARTOZÁS MEGFIZETÉSÉÉRT

XII. FEJEZET: MEGKERESÉS ALAPJÁN FOLYTATOTT VÉGREHAJTÁS

XIII. FEJEZET: ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

A könnyebb tájékozódás érdekében a törvény tartalmának jegyzékét mellékeljük

Mellékeljük:

·         a 2017. évi CL. törvényt, annak mellékleteit és tartalomjegyzékét

·         a 2017. évi CLI. törvényt és tartalomjegyzékét

·         a 2017. évi CLIII. törvényt és tartalomjegyzékét

 

 

 
Webdesign: IRQ